9 Ocak 2019 Çarşamba

PUNTA ATMAK

MASK TİYATROSU
Bertold Brecht'in "Kafkas Tebeşir Dairesi" Oyunundan Serbest Adaptasyon




Yönetmen: Emre Koyuncuoğlu
Mask, Kostüm ve Yerleştirme: Sibel Horada, Yasemin Nur
Müzik: Çiğdem Borucu, Gamze Şanlı
Işık: Arek Nişanyan

Oyuncular: 
Cemre Buğra Ün
Doğa Nalbantoğlu
Elif Sözer
Ladin Avşar
Sencan Oytun Tokuç
Sedef Gökçe
Su Güneş Mıhladız
Tules Tuğba Birincioğlu
Emre Yıldızlar



Bertold Brecht’in Kafkas Tebesir Daire’nin bir mask tiyatrosu adaptasyonu olan “Punta atmak”  gösterisiyle; tıpkı Mehmet Ulusoy, Metin Deniz, Kuzgun Acar gibi sanatçıların yaptığı gibi, bir arada üretmek kültürüne, ve yakın tarihimizde toplumumuza değer katanlarla el ele yürüyerek bazen göz ardı edebildiğimiz kültür ve sanat zenginliğimize farkındalığı yeniden sağlamanın sanatçı sorumluluğu olduğunu düşünüyoruz. 


Sanatçı  dayanışmasının  zamanla ve mekanla tanımlanamayacağını düşünüyoruz. Sanatçı dayanışması fiziksel olarak da yan yana olmanın ötesine geçebiliyor. Yaptığımız ve ürettiğimiz, hayaller kurduğumuz işler üzerinden de katlanarak büyüyen zenginleşen bir dayanışma söz konusu. 


Kuzgun Acar’ın işleri bu heyecanı ve istemi bizde sağladı. Bu ekipte olan tüm sanatçılar Kuzgun Acar’ın ve Mehmet Ulusoy’un işlerinden yola çıkarak, bugüne ve buraya dair bir iş üretti.  Ve “Punta Atmak”la  tarihsel olarak geçmiş dediğimiz, ancak sanatsal olarak yanımızda duran ve bize konuşan Mehmet Ulusoy, Metin Deniz, Kuzgun Acar eserlerinin dinamiğini kendimizinkiyle ve diğer sanatçılarla bütünlemeyi ve hep birlikte durmayı hayal  ediyoruz. “Punta Atmak” ı üretme heyecanı ve bir araya gelme isteği bu istençle ortaya çıktı. 


Bu sanatçıların bizim için çok değerli bir sanatçı olmasının ötesinde, kolektif üreten ve yaşayan bir sanatçılardır. Ondan esinlenirken çok disiplinli ve çok farklı sanatsal dillerden bir araya gelmesi ve dostlukların ön plana çıkması kaçınılmazdı.


Onları eserlerini ve ülkede bu topraklarda üretilen sanata verdikleri emeği anmadan buralarda üretmeye bugüne dair konuşmaya devam edemeyiz. Biz hep birlikte çok güzeliz.



Bu oyunda, Kuzgun Acar’ın Mehmet Ulusoy’un sahnelediği Brecht’in “Kafkas Tebeşir Daire”sinde kullandığı masklardan , Kuzgun Acar’ın  “Soyut Kompozisyon” olarak adlandırdığı ancak sonradan yerleştirmelerin çevresinde yaşayanların“Kuşlar”, “Türkiye” olarak isimlendirdiği duvar heykellerinden, ve bir söyleşisinde “Türkiye” heykeli için “Anadolu’nun bokırlaşması ve kuraklaşmasını” düşünerek eseri çalıştığını söylediği için biz de T. S. Eliot’un “Çorak Ülke” şiirinden yola çıkarak sahne çalışmaları yapılmıştır. Ve Metin Deniz’in yaptığı sahne tasarımlarından esinlenilmiştir.


Hiç yorum yok: